9 клас

9 клас «Мистецтво»

1 семестр

Тема: Мистецтво в культурі сучасності

Зміст навчального матеріалу

Тема уроку

Творча робота

1.

Мистецтво у культурі минулого та сучасності. Стилі та напрями.

Проєкт:

 «Огюст Роден», «Клод Дебюссі», «Клод Моне» (творчий шлях, новаторство та внесок у розвиток імпресіонізму).

2.

Імпресіонізм

Проєкт:

 «Постімпресіонізм» - «Пори Року».

1 група – «Зима» (Поль Сезан)

2 група – «Весна» (Жорж Сера)

3 група – «Літо» (Вінсент ван Гог)

4 група – «Осінь» (Поль Гоген)

Колаж у манері одного із художників використання портрету митця як елементу колажу притаманних йому сюжетів картин

3.

Постімпресіонізм.

Проєкт:
Митці символізму

4.

Символізм

Проєкт:

 «Митець як обличчя стилю?»

(стиль імпресіонізм, символізм, постімпресіонізм через призму митців ХІХ – першої третини ХХ століття).

5.

Тенденції імпресіонізму, символізму, постімпресіонізму в українському мистецтві.

Проект:

1 група – «Архітектура»

2 група – «Графіка і живопис»

3 група – «Інтер’єр модерну»

4 група – «Живопис модерну»

6.

Модерн.

Проєкт:

«Творці українського модерну»

1 група – «Живопис»

2 група – «Архітектура»

3 група – «Графіка»

7.

Творці українського модерну.

Проєкт:

«Мистецька спадщина України»

 Мистецькі стилі в культурі сучасності: імпресіонізм, символізм, постімпресіонізм, модерн.

8.

 

Мистецькі стилі в культурі сучасності: імпресіонізм, символізм, постімпресіонізм, модерн.

Мистецька вікторина:

«Визнач стиль» 

 

9.

Експресіонізм.

Проєкт:

«Митці авангарду»:

1 група – «Фовізм»

2 група – «Футуризм»

3 група – «Кубізм»

4 група – «Дадаїзм 

 

10.

Авангардизм

 Проект:

«Творці  абстракціонізму:

1 група – «Супрематизм»

2 група – «Абстрактний експресіонізм»

3 група – «Неопластицизм»

4 група – «Ташизм»

5 група – «Орфізм»

11.

Абстракціонізм, абстрактне мистецтво, безпредметне мистецтво.

Проєкт:

«З глибини народних відчуттів»

1 група – «Іван Генералич»

2 група – «Анрі Руссо»

3 група – «Ніко Піросмані»

4 група – «Бабусиня Морзе»

На аркуші А – 3 малюнок у дусі примітивізма автора.  

12.

Примітивізм. Спрощення людини і світу.

Проєкт:

Художні світи сюрреалізму»:

За репродукцією картин підібрати музичний твір, який передає настрій твору. 

13.

Художні світи сюрреалізму

Проект:

Постмодернізм у мистецтві ХХ століття»

1 група – «Архітектура постмодернізму»

2 група – «Дизайн постмодернізму»

3 група – «Живопис постмодернізму»

4 група – «Скульптура постмодернізму»

5 група – «Музика постмодернізму» 

14.

Постмодернізм як один із провідних напрямів мистецтва кінця ХХст.

Проєкт:

«Сучасні напрями мистецтва в Україні в персоналіях: модернізм, постмодернізм»

(по парах проект про українського митця) 

15.

Модернізм і постмодернізм в Україні

Мистецькі стилі в культурі сучасності.

Повторити навчальний матеріал, що вивчався продовж І семестру. 

 

16

Мистецькі стилі в культурі сучасності.

Повторити навчальний матеріал, що вивчався продовж І семестру. 

 

 

2 семестр

Тема уроку

Творча робота

Кіномистецтво.

Види кіно.

Опрацювати матеріал підручника та звернути особливу увагу на засоби виразності, що використовуються у кіномистецтві.

Мова кіномистецтва. Засоби виразності кіно.

Проект: «Знімання фільму. Робота знімальної групи».

Кінопроцес. Кінематографічні професії.

Розглянути жанри кіно за вподобанням.

Жанри кінематографу.

Проект: «Визначні кіноактори Європи»

(Франція, Велика Британія, Італія).

Митці, що творили стиль у різних національних кінематографічних школах світового кіно. Європа.

Проект:

1 група – «Найкраща чоловіча роль».

2 група – «Найкраща жіноча роль».

3 група – Найкраща чоловіча роль другого плану».

4 група – «Найкраща жіноча роль другого плану».

5 група – «Найкраща пісня».

Митці, що творили стиль у різних національних кінематографічних школах світового кіно. Північна Америка.

Проект: «До запропонованих для кожної із команд кінофрагментів без звуку дібрати музичний твір, який би відтворював настрій, в якому була би відповідність музичного ритму зміни кадрів і співзвучність музики ідеї та сюжету кінофільму.

Митці, що творили стиль у різних національних кінематографічних школах світового кіно. Азійський кінематограф.

Проект: «Персоналії українського кіно».

1 група – «Режисери».

2 група – «Кіноактори».

3 група – «Кіноактриси».

Український кінематограф. Персоналії українського кіно.

Проект: « Постер улюбленого телесеріалу».

Телебачення як мистецтво та засіб комунікації. Професії на телебаченні. Відеокліп.

Проект: «Сценарний план телепередачі на теми шкільного життя»

1 група – освіта і наука,

2 група – культура та мистецтво,

3 група – здоров’я та спорт,

4 група – дозвілля.

Видове та жанрове розмаїття на телебаченні. Індустрія на телебаченні в Україні.

Проект: «Рекламна презентація мого класу»

(використовуючи світлини учасників групи, подій із життя класу, текстові коментарі музичний і текстовий супровід, створити слайд – шоу). 1,5 хв.

Художня культура і середовище. Фотографія, дизайн, реклама.

Проект: «Фантазуємо: нове синтетичне мистецтво майбутнього та його виражальні засоби».

Поліхудожній образ світу. Поліхудожні явища сучасної культури. Синтез мистецтв.

Дібрати матеріали (історичні факти і світлини про визначний музей світу, який обирається із таблиці, яка вміщена у робочому зошиті до наступного уроку).

Культура рідного краю. Пам’ятки культури і мистецтва рідного краю. Культурно – мистецькі заклади.

Провести пошукову роботу для представлення творчої особистості – одного із визначних митців, чиї життя і творчість пов’язані з рідним краєм (у ході бесіди постаті митців визначають для кожної з груп).

Культура рідного краю. Пам’ятки культури і мистецтва рідного краю. Культурно  – мистецькі заклади. Місця рідного краю, пов’язані з життям і творчістю відомих митців.

Проект: «Національні художні образи світу»

(міста-музеї – Париж, Рим, Львів, Барселона)

Полікультурний образ світу. Поняття «художня картина світу», «художній образ світу». Полікультурність суспільства сучасної доби.

Проект: «Танок, музика та національний одяг різних народів, що проживають у моєму регіоні»

(кожна команда готується до представлення елементів музично – танцювального фольклору та ескізів традиційного національного одягу, що визначають культурну та етнічну своєрідність кожного з представлених народів у їх регіоні).

Полікультурність України: художня культура різних етнічних регіонів України та художня культура народів, що проживають у нашій державі.

Проект: «Нашого квіту по всьому світу».

Мистецтво в діалозі культур. Українці в світі. Культура української діаспори.

 

Урок узагальнення на тему: «Полікультурний образ світу».

Скласти тестові завдання з курсу художньої культури за 9 клас.

(кількість тестових завдань для кожного з учнів необмежена).

Урок – узагальнення за курс «Мистецтво» у 9 класі.

 

 

Немає коментарів:

Дописати коментар