8 клас ІІ семестр (Подільський ліцей)
«Мистецтво»
№ |
Назва теми, (сторінки
в підручнику) |
Художні твори для
сприймання та аналізу-інтерпретації |
Творчі практичне
завдання з образотворчого мистецтва (варіант за вибором)* |
Клас |
|
1 |
Мистецтво античності – колиска європейської цивілізації (с. 18-25) |
Парфенон. Рельєф Аполлон, Афіна і 9 муз.
Колони доричного, іонічного і коринфського ордерів (порівняння). Венера
Мілоська, Мірон Дискобол. Вазопис (чорнофігурний і червонофігурний)
різних форм: кратер, лекіф, амфора. Зображення виконавців на кіфарі, лірі. Колізей, Пантеон, Триумфальна арка в
Римі. Скульптура імператор Август. Фаюмські портрети. Мозаїки із зображенням
виконавців на музичних інструментах: кіфара, авлос, гідравлос. |
1. Намалюй давньогрецьку вазу, декоровану орнаментом (графітні і
кольорові олівці, фломастери, гелева ручка, тоновий папір). 2. Створи ескіз рекламного плаката для туристичної фірми «Запрошуємо до
Греції», 3. Намалюй римський Колізей (графітні олівці, фломастери) |
8
М 8
ІТ 8
М1 8
ТІ2 |
|
2 |
Мистецтво античності – колиска європейської цивілізації (с. 18-25) |
Парфенон. Рельєф Аполлон, Афіна і 9 муз.
Колони доричного, іонічного і коринфського ордерів (порівняння). Венера
Мілоська, Мірон Дискобол. Вазопис (чорнофігурний і червонофігурний)
різних форм: кратер, лекіф, амфора. Зображення виконавців на кіфарі, лірі. Колізей, Пантеон, Триумфальна арка в
Римі. Скульптура імператор Август. Фаюмські портрети. Мозаїки із зображенням
виконавців на музичних інструментах: кіфара, авлос, гідравлос. |
1. Намалюй давньогрецьку вазу, декоровану орнаментом (графітні і
кольорові олівці, фломастери, гелева ручка, тоновий папір). 2. Створи ескіз рекламного плаката для туристичної фірми «Запрошуємо до
Греції», 3. Намалюй римський Колізей (графітні олівці, фломастери) |
8
М 8
ІТ 8
М1 | |
|
|||||
3 |
Мистецькі перлини
Візантії та Київської держави (с. 36-45). |
Собор Св. Софії в (Стамбул, Турція).
Мозаїки церкви Сан-Вітале у.Равенні (Італія). Спасо-Преображенський собор у Чернігові,
Успенський собор у Володимирі-Волинському. Мініатюри з Остромирового
Євангелія. Аліпій-іконописець – гравюра з Києво-Печерського патерика. Ікона
Вишгородська Богоматір. Собор Св. Софії в Києві: фрески, мозаїки. М.Реріх Скоморохи Скула та Єрошка |
1.Виконай замальовки візантійського орнаменту. Поміркуй і запропонуй, як
його можна використати у дизайні сучасного одягу та аксесуарів(графітні й
кольорові олівці, фломастери)). 2.Створи ескіз мозаїки (квіти, птахи тощо) у візантійському стилі для
оформлення інтер’єру (кольоровий папір, різнофактурні матеріали, пластилін). |
8
М 8
ІТ 8
М1 8
ТІ2 |
|
4 |
Романська архітектура. Лицарський кодекс
честі (с. 46-55) |
Нотр-Дам ля Гранд у Пуатьє, (Франція).
Церква Св. Пантелеймона у Галичі. Фреска церкви Св. Климента у Таулі,
(Іспанія). Ансамбль у Пізі (Італія). Замок Каркасон (Франція),
Аккерманська та Хотинська фортеці. В.Карпаччо Портрет Лицаря. Герби
міст України, Європи |
1. Створи ескіз герба своєї школи або міста (кольоровий папір, ножиці,
клей). 2. Зобрази середньовічний замок-фортецю у романському стилі (графітні
, кольорові олівці, |
8
М 8
ІТ 8
М1 8
ТІ2 |
|
5 |
Готика (с. 56-63) |
Собор Паризької Богоматері (портал,
химери); Реймський собор (Франція); Собор у Бургосі (Іспанія); Собор Св. Анни
у Вільнюсі. Ратуша у Брюгге (Бельгія); Оксфордський університет (Велика
Британія). Вітражі капели Сент-Шапель у Парижі. Костьол у Берегово
(Закарпатська обл.). Середньовічні мініатюри. Часослов герцога Беррійсього. |
1. Створи ескіз вітража з геометричними або рослинними мотивами для вікна
певної форми - круглого, прямокутного або стрільчастого (графітні,
кольорові олівці, фломастери). 2.Групова робота. Створіть ескіз
календаря |
8
М 8
ІТ 8
М1 8
ТІ2 |
|
6 |
Ідеали й образи Ренесансу (с. 64-73) |
Собор Санта Марія дель Фьоре у Флоренції
та Собор Св. Петра в Римі (порівняння). Мікеланджело П’єта (1499) і
П’єта (1550) - (порівняння). Давид Донателло, Вероккіо, Мікеланджело (порівняння).
Рафаель Санті Афінська школа, Сикстинська Мадонна, С.Ботічеллі
Мадонна Магніфікат, Тіціан Мадонна з кроликом, Леонардо да Вінчі
Мадонна з квіткою (порівняння). Л. Коста Концерт |
1.Намалюй
живописний парний портрет літературних героїв доби Відродження (Ромео і
Джульєтта, Дон-Кіхот і Санчо Панса або ін.) (акварель або гуаш, пензлі).
2.Намалюй автопортрет (за бажанням - в інтер’єрі |
8
М 8
ІТ 8
М1 8
ТІ2 |
|
7 |
Шедеври Північного Відродження(с. 74-83) |
Підгорецький замок. Каплиця Боїмів,
будинок Корнякта у Львові. Ансамбль Львівського братства Лувр. Ван Ейк Портрет подружжя
Арнольфіні, І.Босх Концерт у яйці, П.Брейгель Старший
Мисливці на снігу, Фламандські прислів’я; А.Дюрер Автопортрет. Ян
і Хуберт ван Ейки Гентський вівтар і Маттіас Грюневальд
Ізенгеймський вівтар (порівняння) |
1. Колективна робота. Орієнтуючись на картини Брейгеля Старшого
«Фламандські прислів’я», вигадайте символічні сюжети до українських
прислів’їв і приказок. Намалюйте серію ілюстрацій і проведіть виставку
«Енциклопедія народної мудрості»» 2. Намалюй зимовий пейзаж, намагаючись створити настрій природи (гуаш).
|
8
М 8
ІТ 8
М1 8
ТІ2 |
|
8 |
Бароко: архітектура, скульптура, живопис (с. 88-97) |
Церква на площі Навона (арх. Ф.
Барроміні). Площа Св. Петра та Фонтан Фіумі в Римі (арх. Дж.Берніні). Дж
Берніні Екстаз Св. Терези. Інтер’єри палаців: Шенбрун у Відні та Еггенберг у
Граці (Австрія). Цвінгер. Караваджо Автопортрет; Д.Веласкес Меніни; Рембранд
ван Рейн Автопортет, Нічний дозор; П.-П.Рубенс Портрет Гелени Фоурмен з
дітьми; Я.Вермеєр Панорама Делфта, Молода жінка з глечиком води; В.К Хеда
Натюрморт; А.Босхарт Квітковий натюрморт.
|
8
М 8
ІТ 8
М1 8
ТІ2 |
|
|
9 |
Бароко: музика (с. 98-103) |
Ф.М. де ля Каве
Портрет Антоніо Вівальді; Е.Тобі Портрет Антоніо Страдіварі; Е.Хауссманн
Портрет Й.- С.Баха; Б.Деннер Портрет Г.-Ф.Генделя. Караваджо Музиканти, Лютняр. Орган у соборі Св. Стефана у Пассау
(Німеччина) – найбільший у світі. |
|
8
М 8
ІТ 8
М1 8
ТІ2 |
|
10 |
Українське бароко (с.104-113) |
Андріївська церква, Маріїнський палац,
Брама Заборовського у Києві; Собор Св. Юра у Львові, Успенський собор
Почаївської лаври; Катерининська церква у Чернігові; Покровський собор у
Харкові. Пінзель Жертвоприношення Авраама. Іконостас Спасо-Преображенської
церкви у с. Великі Сорочинці. Ікона Покрови Богородиці; І.Руткович Архангел
Гавриїл; Й.Кондзелевич Юрій Змієборець. Невідомий художник Портрет Параскеви
Сулими. Сокиринський вертеп. Народні картини «Козак Мамай». |
1.Створи живописну композицію «Козак Мамай» у стилі українського
народного малярства (гуаш або акварель, пензлі). 2.Виліпи рельєфну композицію за мотивами бароко: декор для інтер’єру,
меблів (пластилін, стеки). |
8
М 8
ІТ 8
М1 8
ТІ2 |
|
11 |
Класицизм: архітектура, скульптура,
живопис (с.122-133) |
Собор будинку інвалідів у Парижі;
східний фасад Лувру; арка миру в Мілані; палац і парк у Версалі (Франція).
Палац гетьмана Розумовського у Батурині; палац Потоцьких в Одесі. А.Канова
Амур і Психея. І Мартос Пам’ятник А. де Рішельє в Одесі. Фонтан Діана на
площі Ринок у Львові. Н.Пуссен Танок під музику часу, Пейзаж з Поліфеном;
К.Лоррен Асканій, що полює на оленя Сильвіни; Ж.-Л. Давид Присяга Гораціїв;
А.Лосенко Володимир і Рогнеда; В.Боровиковський Портрет графіні Безбородько з
доньками; Д.Левицький Портрет Катерини Нелідової ; Л.Долинський Портрет
митрополита Леона Шептицького. |
1.Придумай і намалюй вигляд класичного парку з висоти пташиного лету
(кольорові олівці, фломастери). 2.Намалюй архітектурний пейзаж із класичною будівлею (графітний олівець,
гелева ручка, фломастери). |
8
М 8
ІТ 8
М1 8
ТІ2 |
|
12 |
Класицизм: музика (с. 134-145) |
Т.Гарді Портрет
Й.Гайдна; Б.Крафт Портрет В.-А.Моцарта; Й.-К.Штілер Портрет Л. ван Бетховена.
Кармонтель Моцарт із
сім єю; К.Шльосер Бетховен за роботою вдома. |
|
8
М 8
ІТ 8
М1 8
ТІ2 |
|
13 |
Романтизм в образотворчому мистецтві (с. 146-155) Музика романтиків (с. 156-163) |
Е.Делакруа Свобода на барикадах;
Т.Жеріко Поранений кірасир; К.Д.Фрідріх На вітрильнику; В.Тернер Пожежа в
будинку парламенту; В.Блейк Ілюстрації до «Божественної комедії» Данте;
К.Брюллов Автопортрет, Вершниця; А.Мокрицький Портрет дружини, Дівчина на
карнавалі; В.Штернберг Пастушок, Садиба Г.С.Тарновського в Качанівці;
І.Айвазовський Феодосія. Захід сонця. Е.Делакруа Портрет Шопена; Г.Ф.Керстінг
Портрет Ніколо Паганіні |
1.Намалюй фантастичний пейзаж (акварель, пензлі) 2.Намалюй марину, в якій передай романтичну атмосферу морської стихії
(акварель або гуаш, пензлі). Орієнтовні теми: «Захід сонця: штиль», «Серед бурхливих хвиль», «Білокрилі вітрильники на
морських просторах», «Скелі на Кримському узбережжі», «Морська баталія». |
8
М 8
ІТ 8
М1 8
ТІ2 |
|
14 |
Реалістичний стиль в образотворчому
мистецтві (с. 164-175) Реалістичний стиль у музичному мистецтві (с. 176-181) |
Ф.Гойя Повітряний змій, Дівчина з
глечиком; Г.Курбе Автопортрет («Відчайдушний»), Віяльниці; Ф.-Ф.Мілле
Збиральниці колосків; О.Дом’є Вагон третього класу; Ж.Бастьєн-Лепаж
Лондонський чистильщик взуття; І.Рєпін «Запорожці»; К.Трутовський Вдягають
вінок; А.Куїнджі Березовий гай; М.Пимоненко Брід; К.Костанді В люди; В.Орловський Хати в
літній день; С.Васильківський Сторожа запорожських вольностей; М.Івасюк В’їзд
Б.Хмельницького в Київ, Мати; К.Устиянович Шевченко на засланні; М.Микешин
Пам’ятник Б.Хмельницькому в Києві; Л.Позен Лірник |
1.Намалюй реалістичну композицію в побутовому жанрі на тему українських
народних обрядів (кольорові олівці, пастель, тонований папір). 2.Придумай і намалюй сатиричну картину, карикатуру чи шарж на тему з
життя сучасного підлітка (кольорові олівці, фломастер). |
8
М 8
ІТ 8
М1 8
ТІ2 |
|
16 |
Стильовий синтез. Творчість Тараса
Шевченка і Миколи Лисенка (с.182- 193) |
Марка з портретом Роксолани (авт.
О.Штанко). Т.Шевченко Автопортрети (1840 і 1860 -
порівняння), Портрет дівчини з собакою, Портрет Михайла Щепкіна, У соборі
Почаївської лаври, Киргизеня, Селянська родина, Циганка-ворожка, Катерина. Т.Маєргоф Михайло Вербицький. Марки із зображенням М.Лисенка,
М.Вербицького. О.Хвостенко-Хвостов Ескізи костюмів до опери М.Лисенка «Тарас
Бульба» |
1. Створи емблему фольклорного фестивалю (графічний матеріал за вибором). 2. Створи колаж для оформлення диска «Шевченко і музика» (за бажанням
застосуйте компьютерну графіку). |
8
М 8
ІТ 8
М1 8
ТІ2 |
|
17 |
Підсумкове оціненення |
Контрольна робота за ІІ семестр |
8
М 8
ІТ 8
М1 8
ТІ2 |
|
|
18 |
Узагальню-ючий урок |
Перевіряємо свої
досягнення. Тестування |
|
8
М 8
ІТ 8
М1 8
ТІ2 |
|
Немає коментарів:
Дописати коментар